~~ Leuk nieuws van Uitgeverij Deltas ~~

Wat een leuk nieuws van Deltas ! Vanaf 21 oktober zijn er boekenleggers om in te kleuren verkrijgbaar.

Boekenleggers 01

Zoals vele van jullie weten neem ik deze altijd mee vanuit Parijs, maar nu zijn er dus ook drie verschillende soorten te koop in Nederland. Ik heb ze alle drie ontvangen van Uitgeverij Deltas om te recenseren, hoe leuk is dat ! En blijf even doorlezen want er zit ook nog een leuke verrassing aan vast voor jullie.

Het zijn dus drie verschillende blokjes met 36 boekenleggers; katten, vogels en magische wezens. De laatste had ik niet meegenomen vanuit Parijs omdat ik niet zeker wist wat ik ervan moest verwachten en de blokjes daar meestal geseald zijn, maar deze vind ik eigenlijk wel heel leuk. De boekenleggers zijn makkelijk uit te scheuren.

Zoals jullie kunnen zien heeft elk blokje een verschillende kleur aan de voorkant, deze kleur wordt ook aan de binnenkant op de boekenleggers gebruikt. Soms een hele achtergrond, soms alleen een streepje in een blad of een deel van een vogel of kat. Je kan het als storend ervaren, maar ik kleur deze ook gewoon in.

Het is stevig papier, ik heb met droge en natte materialen gekleurd en dat gaat hartstikke goed.

Ik ben begonnen met het blokje Magische wezens, de eerste heb ik gekleurd met Holbein potloden, wat fineliners en glitterpennen. De stippen op de paddenstoel heb ik gedaan met een Posca Ivory.

Boekenleggers 02

De volgende vond ik ook zo leuk om te doen, ik heb hier de Polychromos gebruikt en de achtergrond met een Graph’it marker. Het halsbandje en de staart van de vogel was dus al groen en dat heb ik met een donkergroen en een zwart potlood bijgekleurd.

Boekenleggers 03

Het volgende blokje is katten; de eerste heeft dus al een goudachtige achtergrond en daar heb ik niets verder aan gedaan. Ik heb hier qua potloden de Staedtler Ergosoft en Gold Faber van Faber Castell gebruikt. De groene stippen heb ik met een Pentell Dual Metallic gekleurd en vervolgens met een witte Sharpie een stipje in het midden gezet.

Boekenleggers 04

De volgende kat heb ik gekleurd met Brutfuner of Guang Hui potloden, volgens mij zijn dat gewoon dezelfde potloden. De tierelantijntjes heb ik met een fineliner gedaan. Ik denk wel dat je wat fineliners in huis moet hebben hoor, het kan best priegelig zijn.

Boekenleggers 05

En dan het laatste blokje; Vogels. Hier heb ik er eentje van gedaan. Gekleurd met Prismacolor. De achtergrond heb ik met een vloeibare Spectrum Noir Sparkle gedaan, met een penseeltje, en dit is echt nat geweest. In eerste instantie trok het een beetje krom maar na een dag was dat weggetrokken, dus no worries.

Boekenleggers 06

 

Als laatste heb ik de boekenleggers gelamineerd, er passen vier boekenleggers in een A4 hoesje en daarna heb ik het bij gesneden. Bij een paar heb ik een met een perforator een gaatje gemaakt en een lintje er door heen gedaan.

Boekenleggers 07

De blokjes kosten € 6,95 per stuk

Magische wezens ISBN 978-90-447-5528-2

Katten ISBN 978-90-447-5527-5

Vogels ISBN 978-90-447-5526-8

Gebruik de ISBN nummers om te zoeken want op dit moment heb ik nog geen verkoopadressen. Zodra ik die heb zal ik die hier en op mijn Facebookpagina Karin’s Kleurplaten vermelden. 

En dan nu de verrassing voor jullie ! Ik verloot tien setjes met vier verschillende boekenleggers. Van elke blok eentje plus nog een extra van één van deze blokjes.

WINACTIE GESLOTEN

Wat moet je doen om kans te maken op één zo’n setje?

Geef het antwoord van de volgende vraag onder het bericht op mijn Facebook pagina Karin’s Kleurplaten

** Met wat heb ik de groene stippen gezet? ***

Ik zal random tien winnaars kiezen uit de juiste antwoorden.

 

,

8 gedachten over “~~ Leuk nieuws van Uitgeverij Deltas ~~

    1. Jessica

      De groene stippen heb je met een Pentell Dual Metallic gekleurd en vervolgens met een witte Sharpie een stipje in het midden gezet.
      Hele leuke boekjes! Super creatief. Ik zou er ook graag eentje willen!! Leuk voor de donkere dagen om savonds me bezig te zijn!

      Like

Plaats een reactie